Thursday, August 18, 2011

يسقط يسقط حكم العسكر

طبعا الحمدلله رجعت من التحرير .
طبعا مش كل ده كنت في التحرير D: .... بس للأسف منظر العسكر و هم "بيحموا" الصينية في الميدان متقولش كنز علي بابا فيها و لا كنوز سليمان ؟؟؟
و بعد الاستهبال اللي عمله مع اسماء محفوظ و انها تحال للنيابة العسكرية علشان كتبت "تغريدة" تويتة علي الاكونت بتاعها انا متفق معاها فيها تماما تحال بسببها للنيابة العسكرية دا يبقي اسمه استهبال بالعبيط .
خلاص المجلس العسكري سايب كل حاجة في البلد و راشق لنا علي Twitter & Facebook .
انا من اول يوم مكنتش مؤمن بالموضوع دا وهو ان الحكم القادم هو حكم العسكر بس للأسف كل المؤشرات تدل علي ذلك .
كل اللي شايفه دلوقتي هو سيناريو "ثورة يوليو".
و الواضح ان مش انا الوحيد اللي شايف كده ناس كتير شايفين كده .
شايفين ان"المشير = محمد نجيب 
    سامي عنان = جمال عبد الناصر "في اعتقادي احسن  رئيس لمصر"
 المجلس العسكري = مجلس قيادة الثورة"
مقتبسة من Note للشاعر مايكل عادل .
و طبعا لا يخلي الموقف من بعض المحاكمات لبعض العناصر من 6 ابريل و الاخوان و اعدام كام سلفي .
و طبعا حل كل الاحزاب من جميع انواعها .....و ابقي سلملي علي الثورة .
علشان كده انا برجو رجاء خاص ان كل إنسان ي(ت)قرأ
هذا البلوج انه ينزل يوم 9/9 علشان كلنا نقول للمجلس العسكري "لا".

No comments:

Post a Comment